Υπουργός κουκούλωσε σκάνδαλο εκατομμυρίων




ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΙ Ο ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΘ. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΕΒΑΛΕ ΜΙΑ ΥΠΟΠΤΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Αφεση αμαρτιών στους κλινικάρχες που νοσήλευαν άνδρες... εγκύους και γυναίκες με... προστάτη

Aφεση αμαρτιών σ’ ένα τεράστιο σκάνδαλο στο χώρο της Υγείας και ειδικά σε βάρος του ΕΟΠΠΥ, έδωσε ο υπηρεσιακός υπουργός Υγείας Αθανάσιος Δημόπουλος, δυο μέρες πριν αποχωρήσει από το υπουργείο.

Το θέμα είναι μεγάλο και ηχηρό και δημιουργεί υποψίες και ερωτηματικά καθώς αιφνιδίως και όλως παραδόξως, δύο μέρες πριν λήξει η θητεία του υπηρεσιακού υπουργού Υγείας κ. Δημόπουλου δημοσιεύτηκε απόφασή του, στην οποία παραβλέπονται οι έλεγχοι από τις ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες και τα ευρήματα αυτών γύρω από παράνομες χρεώσεις ιδιωτικών κλινικών σε βάρος του ΕΟΠΥΥ! Με τη νέα απόφαση αντικαθίσταται ο πλέον ουσιαστικός όρος της προηγούμενης απόφασης που είναι τα εκκαθαρισμένα ποσά (δηλαδή τα πραγματικά ποσά) από τους ελέγχους με τα συνολικά ποσά τιμολόγησης προς τον ΕΟΠΥΥ δηλαδή τα μη εκκαθαρισμένα (πλασματικά ποσά). Αυτό τελικά σημαίνει την παραπομπή των ελέγχων από τις Ιδιωτικές

Ελεγκτικές Εταιρείες στις καλένδες. Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος υπουργός Υγείας, ο κ. Κουρουμπλής είχε αρνηθεί να υπογράψει ανάλογη απόφαση! Ο υπηρεσιακός υπουργός κ. Δημόπουλος, δεν γίνεται να μην γνώριζε ότι με την απόφασή του αυτή που υπέγραψε, δίνεται άφεση αμαρτιών στους παραβάτες του 2013, διαμορφώνει καθεστώς ασυλίας για το 2014 και επεκτείνει το ίδιο καθεστώς για την περίοδο 2015-2018. Παράλληλα με τις ολιγωρίες και τις χρονοτριβές των γνωστών αγνώστων, παραγράφτηκαν ή κινδυνεύουν να παραγραφούν οι ακαθάριστες χρήσεις 2006-2011.

Αυτό που πρέπει να γίνει τώρα είναι:
– Πρώτον η απόφαση να ανακληθεί.
– Δεύτερον πρέπει να κάτσουν στο σκαμνί οι ένοχοι που έκλεβαν τα λεφτά του ΕΟΠΠΥ, δηλαδή τα δικά σας λεφτά. Μιλάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ!
– Τρίτον, να δώσει εξηγήσεις για το θέμα ο πρόεδρος του ΕΟΠΠΥ, Δημήτρης Κοντός.

Σαθρό επιχείρημα
Με το επιχείρημα ότι πρέπει να εισπραχθούν επιστροφές κλινικών προς τον ΕΟΠΥΥ, του περασμένου έτους, ουσιαστικώς απαλλάσσονται ορισμένες ιδιωτικές κλινικές που αποδεδειγμένα είχαν επιβαρύνει τον Οργανισμό με παράνομες χρεώσεις ύψους τουλάχιστον 40 εκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα ευνοούνται από τη σχετική διάταξη, για παράδειγμα, κλινικές της Αττικής οι οποίες είναι υπόλογες και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν ποινική ευθύνη για παραπάνω αδικαιολόγητες χρεώσεις (δηλαδή καθαρή απάτη) που δεν δικαιολογούνταν και τις οποίες κατέβαλε ο ΕΟΠΥΥ, σε μία εποχή μάλιστα κατάρρευσης του συστήματος δημόσιας υγείας. Με άλλα λόγια στις πιο εξώφθαλμες περιπτώσεις υπήρχαν χρεώσεις για τοκετό... ανδρών και για θεραπεία προστάτη σε... γυναίκες!!!
Το θέμα προκαλεί βεβαίως τεράστια ερωτηματικά δεδομένου ότι πριν από ένα χρόνο σε μία κοινή συνέντευξή τους ο τότε υπουργός Υγείας μαζί με τους διατελέσαντες υπουργούς, στο ίδιο πόστο σε συνέντευξή τους είχαν παρουσιάσει τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων που είχαν γίνει σε ιδιωτικές κλινικές από ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες για τα νοσήλια του 2013. Από τους ελέγχους εκείνους είχαν αρχικώς προκύψει παράνομες χρεώσεις που επιβάρυναν τον ΕΟΠΥΥ ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ τουλάχιστον.

Παρέμβαση Παπαγγελόπουλου
Το πρόβλημα δημιουργείται από τη στιγμή που η υπουργική απόφαση αναιρεί τον τρόπο καταλογισμού σε κάθε κλινική του ανώτατου ποσού που θα της έδινε ο ΕΟΠΥΥ από τον προϋπολογισμό του, με βάση την αξιοπιστία της. Κι αυτό διότι ήταν δίκαιο να επιβραβευόταν μία κλινική που είχε λιγότερες αδικαιολόγητες χρεώσεις από μία άλλη που επιχειρούσε κατ’εξακολούθηση να εξαπατά το δημόσιο. Επιπλέον εκτός από αυτόν τον έλεγχο της φερεγγυότητας της κάθε ιδιωτικής κλινικής καταργείται με τη σχετική υπουργική απόφαση και η αξιολόγηση των δυνατοτήτων της δεδομένου ότι έχουν εντοπισθεί περιπτώσεις χρεώσεων για συγκεκριμένες υποτίθεται ιατρικές υπηρεσίες που παρασχέθηκαν ενώ η κλινική δεν είχε την αντίστοιχη ιατρική ειδικότητα!
Με το θέμα πρέπει οπωσδήποτε να ασχοληθεί ο νέος υπουργός Διαφθοράς κ. Παπαγγελόπουλος όχι μόνο διότι συνιστά τεράστιο σκάνδαλο αλλά και στις αρμοδιότητές του είναι η αναζήτηση όλων όσοι πλούτισαν παράνομα εντός και εκτός των κλινικών, σε βάρος των δημόσιων ασφαλιστικών Ταμείων.

Πώς έχει το όλο θέμα
Για να γνωρίζουν οι αναγνώστες τι συμβαίνει είναι αναγκαίο το ιστορικό της υπόθεσης.
Οι Ιδιωτικές κλινικές βάση συμβάσεων που υπέγραφαν μέχρι το έτος 2011 με τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία (ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΤΕΒΕ κλπ) υποβάλλοντας σε αυτά τους λογαριασμούς των νοσηλευόμενων ασθενών και ύστερα από ελέγχους των υπαλλήλων των ταμείων αυτών, εξοφλούντο οι λογαριασμοί (θεωρητικά βέβαια καθόσον για ορισμένες κλινικές που δεν είχαν μπάρμπα στην Κορώνη ή άλλους ενδεδειγμένους τρόπους, οφείλονται ακόμα έως σήμερα μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για τα έτη 2007-2011).
Το 2012 δημιουργήθηκε, ως γνωστόν, ο ΕΟΠΥΥ από τη συγχώνευση όλων των ως άνω ταμείων (ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΤΕΒΕ κλπ) και οι κλινικές πλέον υπέβαλλαν τους αντίστοιχους λογαριασμούς σε αυτόν. Για το έτος αυτό οι κλινικές έχουν λάβει το 90% χωρίς κανέναν έλεγχο λόγω αδυναμίας των υπηρεσιών ελέγχου ή για άλλους λόγους που δεν είναι γνωστοί. Δηλαδή ο ΕΟΠΥΥ πλήρωσε την κάθε κλινική με ότι αυτή υπέβαλε προς πληρωμή!!!
Ένα έτος μετά, το 2013, με νόμο, κατόπιν προτάσεως του υπουργείου Υγείας και της αποδοχής της ΤΡΟΙΚΑ θεσπίστηκε ο θεσμός του Rebate & Claw Back (επιστροφή χρημάτων στον ΕΟΠΥΥ) επί των υποβαλλομένων λογαριασμών των κλινικών και η οποία ήταν οριζόντια για όλες τις κλινικές. Για το 2013 το Claw Back & το Rebate ανήλθε στο ποσό περίπου 40% επί του συνόλου των λογαριασμών που υπέβαλλε η κάθε κλινική, αυθαιρέτως και χωρίς κανέναν έλεγχο από τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Επειδή η οριζόντια αυτή κατανομή σε όλες τις κλινικές αδιακρίτως ήταν πασιφανώς άδικη, και μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις του υπουργείου Υγείας, του συλλόγου Ιδιωτικών κλινικών (ΣΕΚ) και του προέδρου του ΕΟΠΥΥ, και λόγο της αδυναμίας του ΕΟΠΥΥ να κάνει αυτός τον έλεγχο προκειμένου να γίνει σωστός επιμερισμός ανά κλινική προτάθηκε από το ΣΕΚ η ανάθεση του ελέγχου σε μεγάλες διεθνείς ελεγκτικές εταιρίες (Deloitte, PwC, KPMG, Grant Thornton) στα πρότυπα του εξωτερικού. Η πρόταση αυτή ενώ θεωρήθηκε σωστή, δίκαιη και διασφαλίζουσα τα συμφέροντα της κάθε κλινικής αλλά και του ΕΟΠΥΥ, είχε το πρόβλημα της αδυναμίας της πληρωμής του ελέγχου των εταιρειών από τον ΕΟΠΥΥ. Προ του κινδύνου της συνέχισης της ανεξέλεγκτης χρέωσης και πληρωμής υπηρεσιών σε κλινικές που είτε δεν προσεφέρθησαν ποτέ ή ήταν χρεωμένες σε εξωπραγματικές τιμές ο ΣΕΚ πρότεινε όπως το κόστος του ελέγχου το επωμισθούν οι ίδιες οι κλινικές που για ορισμένες αυτό το κόστος για το 2013 έφτασε μέχρι του ποσού του ενός εκατομμυρίου ευρώ.
Έτσι με το νόμο 4172 παρασχέθηκε η δυνατότητα σε Ιδιωτικές Ελεγκτικές Εταιρείες να ελέγχουν τις υποβολές - λογαριασμούς και τα παραστατικά των Ιδιωτών παρόχων προς τον ΕΟΠΥΥ, ύστερα από έκδοση κοινής απόφασης των υπουργών Υγείας και Οικονομικών. Οι έλεγχοι αφορούν τόσο το κλινικό σκέλος όσο και το λογιστικό – διοικητικό. Δηλαδή να ελέγχουν την αναγκαιότητα των ιατρικών πράξεων, το είδος των χρεώσεων και το περιεχόμενο των τιμολογήσεων και την τυπικότητα όλων των δικαιολογητικών. Σημειωτέον ότι με κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υγείας εξουσιοδοτήθηκε ο ΕΟΠΥΥ να καθορίσει τα αναγκαία κριτήρια των ελεγκτικών εταιρειών, να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα αποδοχής των αποτελεσμάτων του ελέγχου, και όρισε ως περίοδο ελέγχου το 2013 και καθορίζει ως ημερομηνία των ελέγχων την 23.9.2013.
Με ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες του ΕΟΠΥΥ επιλέχτηκαν οι Ιδιωτικές Ελεγκτικές Εταιρείες διενέργειας των ελέγχων και επόμενα κλήθηκαν στα τέλη του 2013 οι πάροχοι – κλινικές να συνάψουν σύμβαση συνεργασίας, με ελάχιστο τίμημα 1,25 % συν ΦΠΑ επί του τζίρου, τίμημα το οποίο θα κατέβαλαν αποκλειστικά οι κλινικές. Όλες οι κλινικές αναγκαστικά υπέγραψαν σύμβαση συνεργασίας γιατί απειλήθηκαν πως αν δεν αποδεχθούν τους ελέγχους δεν θα ξαναπάρουν χρήματα από τον ΕΟΠΥΥ.
Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν με δυσκολίες και ύστερα από διάφορα προβλήματα και εμπόδια που έθεσαν υπηρεσίες και παράγοντες του ΕΟΠΥΥ. Τελικά στις 7.8.2014 εκδόθηκε και παραδόθηκε από τις Ιδιωτικές Ελεγκτικές Εταιρείες στον ΕΟΠΥΥ, η έκθεση με τίτλο 1ο ΕΠΙΠΕΔΟ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ «ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ».

Χορός ρεμούλας
Στην έκθεση που συνετάγη μεταξύ πολλών άλλων διαπιστώνονται:
(α) Χρεώσεις σε ασθενείς για υπηρεσίες που τους προσφέρονταν στα εξωτερικά Ιατρεία (ως εξωτερικός ασθενής) ενώ την ίδια στιγμή βρισκόταν νοσηλευόμενος σε δωμάτιο (ως εσωτερικός ασθενής) δηλαδή για τον ίδιο ασθενή υπήρχε διπλή χρέωση και ως Εξωτερικός αλλά και ως εσωτερικός ασθενής. Τα παράνομα αυτά περιστατικά αυτά ανήλθαν σε 17.547 με αντίστοιχο ποσό χρεώσεων € 2.523.132 (βάση νόμου απαγορεύονται χρεώσεις εξωτερικών ιατρείων σε ασθενείς κατά τη διάρκεια νοσηλείας τους).
(β) Χρεώσεις σε 31.301 ασθενείς δυο φορές του συμφωνηθέντος με τον ΕΟΠΥΥ κόστους νοσηλείας τους (διπλό ΚΕΝ) με χρέωση του οργανισμού με το ποσό των € 49.500.697.
(γ) Τα πλέον εξωφρενικά εξωπραγματικά μεγέθη όμως αφορούν τα περιστατικά με εικονικές εισαγωγές ασθενών δηλαδή χρέωση του ΕΟΠΥΥ για εισαγωγή και νοσηλεία ασθενών που δεν έγινε ποτέ, και αυτά ήταν 16.653 περιστατικά (με κλειστά νοσήλια) που χρέωσαν τον ΕΟΠΥΥ με 11.523.636 ευρώ και άλλα 14.275 περιστατικά που τον χρέωσαν με 7.289.169 ευρώ.
Σημειώνεται ότι κατά την περυσινή συνέντευξη τύπου του τότε υπουργού Υγείας κ. Βορίδη, με τη συμμετοχή και των προκατόχων του κ. Λοβέρδου, Λυκουρέντζου και Γεωργιάδη η οποία βασίστηκε στην έκθεση των ελεγκτικών εταιρειών υπογραμμίστηκε ότι το συνολικό ποσό των περικοπών από το 91% των ελέγχων ανήλθε στα € 41.388.938,93 το οποίο θα διευρύνονταν με την ολοκλήρωσή τους. Είχαν δε αναφερθεί στη συνέντευξη εκείνη τρανταχτά περιστατικά παρανομιών από ιδιωτικές κλινικές, όπως για παράδειγμα:
(α) Οι παράλληλες νοσηλείες σε διαφορετικά νοσοκομεία, κατά την ίδια χρονική περίοδο και για τον ίδιο ασφαλισμένο.
(β) Υποβληθείσες χρεώσεις στον ΕΟΠΥΥ για διαγνωστικές εξετάσεις ή λοιπές ιατρικές πράξεις μέσω ανοικτής περίθαλψης κατά την περίοδο νοσηλείας του ασφαλισμένου είτε από το ίδιο νοσηλευτικό Ίδρυμα είτε από άλλο πάροχο εξωνοσοκομειακής περίθαλψης. Ήταν δηλαδή ο ασθενής στο νοσοκομείο και χρεωνόταν ο ΕΟΠΥΥ και για παρασχεθείσες υπηρεσίες εκτός αυτού.

Άνδρες σε... ενδιαφέρουσα!!!
Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι στην συνέντευξη εκείνη αναφέρθηκε ότι είχαν εντοπισθεί χρεώσεις από κλινικές για νοσηλείες αρρένων ασφαλισμένων για... γυναικολογικά νοσήματα αλλά και το αντίθετο. Δηλαδή λ.χ. γυναίκες με... προστάτη! Εξ ίσου εντυπωσιακές είναι οι νοσηλείες ενηλίκων σε μονάδες εντατικής παρακολούθησης ...νεογνών όπως επίσης χρεώσεις για νοσηλείες εγκυμοσύνης, τοκετού και λοχείας για άρρενες ή για γυναίκες κάτω των... 10 ετών ή άνω των 60!!! Ενώ είναι άπειρες οι περιπτώσεις εμφανούς ανακολουθίας των ιατρικών χαρακτηριστικών των περιστατικών. Επίσης έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις νοσηλευτικών ιδρυμάτων όπου οι εμφανιζόμενες ως πραγματοποιηθείσες συνολικές ημέρες νοσηλείας των ασφαλισμένων για συγκεκριμένη χρονική περίοδο ξεπερνούν τον μέγιστο αριθμό ημερών νοσηλείας που θα μπορούσαν να καλύψουν οι δηλωμένες αναπτυγμενες κλίνες της κλινικής!
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι αν όλες αυτές οι περιπτώσεις που διαπιστώθηκαν οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα και τι γίνεται με αυτές που παίρνουν ουσιαστικώς άφεση αμαρτιών από μία απαράδεκτη υπουργική απόφαση που επιβραβεύει απατεώνες μικρών ιδιωτικών κλινικών σε βάρος των μεγάλων ιδιωτικών νοσηλευτικών Ιδρυμάτων που λειτουργούν με απόλυτη διαφάνεια...

Δικαιολογώντας τα αδικαιολόγητα
Απορία βεβαίως προκαλεί πως και γιατί σε υπεράσπιση του υπηρεσιακού υπουργού και της σκανδαλώδους απόφασής του θεώρησε σκόπιμο να προστρέξει ο ΕΟΠΥΥ και ο πρόεδρός του κ. Κοντός, τη στιγμή που ο Οργανισμός ζημιώνεται από την όλη υπόθεση των παρανόμων σε βάρος του χρεώσεων! Σε σχετική ανακοίνωση που έσπευσε να εκδόσει ο ΕΟΠΥΥ αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι:
(α) Η διαδικασία ελέγχου των δαπανών έτους 2013 μέσω των ιδιωτικών ελεγκτικών εταιρειών έχει καθυστερήσει λόγω της εκδίκασης προσφυγών που έχουν κατατεθεί στο ΣτΕ από κάποιες ιδιωτικές κλινικές και είναι άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθεί. Επιπρόσθετα, αρκετές ιδιωτικές κλινικές έχουν αμφισβητήσει τα αρχικά πορίσματα του ελέγχου και έχουν προσφύγει στη διαδικασία της διαιτησίας, η οποία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
(β) Ο ΕΟΠΥΥ είναι υποχρεωμένος να υπολογίσει άμεσα το rebate/clawback έτους 2014 και να εισπράξει λογιστικά τις επιστροφές των ποσών, τόσο γιατί περιγράφεται στις προαπαιτούμενες δράσεις της νέας συμφωνίας με τους θεσμούς (MoU3) με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τον Οκτώβριο του 2015, όσο και γιατί η λογιστική είσπραξη των ποσών θα μειώσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Οργανισμού. Υπό αυτό το πρίσμα κρίθηκε αναγκαία η αποδέσμευση του μαθηματικού τύπου προσδιορισμού του προϋπολογισμού κάθε κλινικής από τη διαδικασία της εκκαθάρισης και έτσι: α) άλλαξε ο δείκτης μεριδίου κλινικής και πλέον υπολογίζεται με βάση τις υποβαλλόμενες δαπάνες έτους 2014 και όχι τις εκκαθαρισμένες δαπάνες έτους 2013 και β) αφαιρέθηκε εντελώς ο δείκτης που συναρτάται με την τελική εκκαθάριση του 2013. Η απόφαση για την εξαίρεση του ανωτέρω δείκτη τέθηκε στη διαπραγμάτευση με τους θεσμούς και συμφωνήθηκε στις αρχές Αυγούστου του 2015. Παρέμειναν όμως στο μαθηματικό τύπο οι πέντε άλλοι δείκτες ποιότητας και στην τροποποιητική απόφαση.
Επιπρόσθετα, η αφαίρεση του ανωτέρω δείκτη σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται ότι ευνοούνται οι κλινικές με μη αποδεκτές ή και παράνομες χρεώσεις και αυτό γιατί στην ίδια υπουργική απόφαση και συγκεκριμένα στην παράγραφο 9 αναφέρονται τέσσερις περιπτώσεις παραβατικότητας των κλινικών όπου καταλογίζονται σημαντικές χρηματικές ποινές πλέον των προβλεπόμενων από την υφιστάμενη νομοθεσία.

Προφάσεις εν αμαρτίαις
Η αλήθεια είναι ότι για όποια καθυστέρηση έχει σημειωθεί ευθύνεται ο ΕΟΠΥΥ γεγονός που βάζει σε σκέψεις και δημιουργεί και υποψίες. Υπηρεσιακοί παράγοντες του Οργανισμού έχουν επιχειρήσει να τορπιλίσουν τον έλεγχο που διεξήγαγαν οι ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες, διότι εκείνο που επεδίωκαν είναι να μη γίνονται από ανεξάρτητο φορέα οι έλεγχοι αλλά στο εσωτερικό του ΕΟΠΥΥ!!
Είναι κοινό μυστικό άλλωστε ότι όταν αποφασίστηκε η ανάμειξη ιδιωτικών ελεγκτικών εταιρειών ο ΕΟΠΠΥ σκοπίμως καθυστερούσε τη σύνταξη των προδιαγραφών που όφειλαν οι εταιρίες αυτές να έχουν. Άλλωστε πως μπορεί ο ΕΟΠΥΥ να επικαλείται ως επιχείρημα τις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας από ιδιωτικές κλινικές, τη στιγμή που εκκρεμούν τέτοιες προσφυγές κλινικών εναντίον του clawback, αλλά παρά την εκκρεμότητα αυτών των προσφυγών ο Οργανισμός δεν θεώρησε ότι αυτός είναι λόγος ώστε να μη ζητήσει να εισπράξει, τα χρήματα που του οφείλονταν βάσει του clawback.
Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, ο νέος μαθηματικός τύπος λαμβάνει υπόψη του το σύνολο των υποβολών κάθε κλινικής και όχι μόνο των εκκαθαρισθεισών δαπανών, όπως θα ήταν το ορθό και δίκαιο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι επιβραβεύονται όσοι κατέκλεψαν τον ΕΟΠΥΥ!
Με την απόφαση του υπηρεσιακού Υπουργού προκύπτει καταφανώς ότι δεν θέλουν να καθαρίσει το περιβάλλον και πέτυχαν το σκοπό τους όλοι αυτοί που κρύβονται πίσω από την απόφαση αυτή. Αντί λοιπόν ο υπηρεσιακός υπουργός και οι άλλοι ιθύνοντες του υπουργείου και του ΕΟΠΥΥ να λάβουν υπόψη τα αποτελέσματα των ιδιωτικών ελεγκτικών εταιρειών, να επιβάλλουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα, να διακόψουν τη σύμβαση συνεργασίας με ορισμένους παραβάτες και να τους παραπέμψουν στη δικαιοσύνη, εξέδωσαν μια απερίγραπτη απόφαση.

Εκθετοι ο ΕΟΠΥΥ και ο πρόεδρός του
Να απαντήσουν επιτέλους από τον ΕΟΠΥΥ στον εκλεγμένο υπουργό Υγείας:
– Εάν επιθυμούν και αναγνωρίζουν ή όχι τους ελέγχους από τις ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες;
– Αποδέχονται ότι απέδωσαν άμεσα καλύτερα από κάθε άποψη αποτελέσματα συγκρινόμενα με αυτά των δικών τους ελεγκτικών μηχανισμών (των ασφαλιστικών ταμείων και του ΕΟΠΥΥ);
– Έχουν λάβει γνώση των πορισμάτων από πέρυσι και τι τα έκαναν;
– Τι έκαναν με όσους εμφάνισαν υπέρογκες υπερβάσεις;
– Πόσους και ποιους τιμώρησαν, με ποιες ποινές και πότε;
– Σε πόσους διέκοψαν τη σύμβαση προσωρινά και πόσους παρέπεμψαν στη δικαιοσύνη για ποινικές και άλλες ευθύνες; Ποιοι παρεμπόδισαν την αξιοποίηση των πορισμάτων;
– Για το ζήτημα των δεικτών και τη μεθοδολογία υπολογισμού είναι σε όλους γνωστό και ιδίως στην ηγεσία του ΕΟΠΥΥ ότι εκπονήθηκαν από γνωστό καθηγητή της σχολής δημόσιας υγείας.

Γιατί δεν τον κάλεσαν για να τον συμβουλευτούν και να τους βοηθήσει; Γιατί παρενέβησαν κατά τρόπο προκλητικό και αυθαίρετο στα βασικά ποιοτικά χαρακτηριστικά του μαθηματικού τύπου και όλης της αρχικής υπουργικής απόφασης;

Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα έχει πολύ δουλειά να κάνει και σοβαρότερη, αλλά ενδιάμεσα θα πρέπει να εξετάσει ποιοι βγαίνουν κερδισμένοι από αυτή τη νέα απόφαση και να μην αρκεστεί απλά στη διόρθωσή της. Θα πρέπει η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου να τιμωρήσει κατά τρόπο παραδειγματικό κάθε εμπλεκόμενο, να ξηλώσουν κάθε μηχανισμό που υποστηρίζει και καλύπτει τους κλέφτες και τους απατεώνες του χώρου. Έχουν υποχρέωση να ζητήσουν άμεσα τα πορίσματα και τις εκθέσεις από τις ελεγκτικές εταιρείες για το έτος 2013 και να δώσουν εντολή να ελεγχθούν όλες οι τιμολογήσεις στα ασφαλιστικά ταμεία για την τελευταία δεκαετία και κυρίως το 2012 καθώς και οι τιμολογήσεις που έγιναν μέχρι και σήμερα στον ΕΟΠΥΥ. Έχουν υποχρέωση να εξετάσουν πότε και ποιοι έχουν πάρει χρήματα και ποιοι ακόμα και σήμερα είναι απλήρωτοι.
ΠΗΓΗ

on 5:38 μ.μ.. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 blogger-facebook for Υπουργός κουκούλωσε σκάνδαλο εκατομμυρίων

Leave comment

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση. Η αιτία δεν είναι η λογοκρισία αλλά για να γίνει έλεγχος για τυχόν : αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ,υβριστικά ή προσβλητικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Provided by Free Blogger template.